wtorek, 10 lipca 2012

Co2 w tabletkach czy warto??

   Witam dziś opowiem wam o tym jak nawożę dwutlenkiem węgla swoje większe akwarium. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest butle, ale niestety w tej chwili nie mogę sobie pozwolić na taki "luksus". Ostatnio używałem do tego bimbrowni, ale z racji tego że wydajność spadała drastycznie już na 3 dzień postanowiłem ją wspomóc. Do akwarium dodaje także węgiel w płynie, oraz ostatnio zakupione tabletki co2.

 Na tych ostatnich chciałbym się skupić. Cena opakowania wynosi 14 zł przy  36 tabletkach , z racji tego że sprzedawca mnie olał i bardzo długo czekałem na tabletki dodał mi drugie pudełko gratis.

 Niestety już na starcie zaczynają się schody, sprzedawca zapewniał o dozowaniu 2 tabletki na tydzień przy 100 litrach wody. Po rozszyfrowaniu instrukcji odkryłem że producent mówi o 2 tabletkach dwa razy w tygodniu przy 40 l akwarium. Kolejnych zaskoczeniem było to  że tabletka wcale nie uwalnia gazu w bąbelkach tak jak się tego spodziewałem tylko rozpuszcza gaz  w wodzie pomijając stan lotny.


Na razie wiele o działaniu tego produktu nie mogę powiedzieć. Akwarium przechodzi mały atak nitek co zapewne jest spowodowane zbyt małym poziomem co2 w wodzie.Za jakiś czas opowiem wam jak skończyła się moja przygoda z tabletkami.

6 komentarzy:

  1. Witam. I jaki efekt stosowania tych tabletek. Zastanawiam się nad nimi lub składam na butlę ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tabletki absolutnie nie są warte zachodu. Butla to tez niestety nie jest idealne rozwiązanie, ja już kilka razy zagazowałem obsade ,poniewaz jak jest niewiele gazu w butli to rónowazy sie ciśnienie butli z otoczeniem i jest pomór :(

    OdpowiedzUsuń
  3. No to jestem w punkcie wyjścia. Moje akwa 100x60x30 (dł,gł,wys) i co teraz ?

    OdpowiedzUsuń
  4. wszystko zalezy teraz od tego co chcemy tam trzyma. albo kupić jakiś droooogi reduktor żeby nie było takich cudów jak u nie albo po prostu przy niskim stanie butli napełnić ją.

    OdpowiedzUsuń
  5. No tak. Mój zbiornik akwa to fragment paludarium. Głównie nastawiony jestem na paludarium roślinne (hoya, storczyki) akwarium do dodatek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bezpośrednio u skośnych na AliExpress zamawiam je za niecałe 2$

    OdpowiedzUsuń