niedziela, 25 listopada 2012

Zoolek Antyglon Tani i skuteczny preparat na glony nitkowe

  Mniej więcej przez okrągły rok, w większym lub mniejszym stopniu moje akwarium bylo terroryzowane przez glony nitkowe. Zapewne znacie tą zmore z własnego doświadczenia, to zielone cholerstwo które czepia się wszystkiego , torturuje nasze roślinki i kamienie w akwarium a nas swoim wygladem doprowadza do szału. Próbowałem już wielu metod które niestety spełzły na niczym .Wypróbowalem takze kilka preparatów które nijak się miały do atakujących i ciągle powracających nitek. Miałem juz nawet myśli o likwidacji akwarium dopóki nie natknełem sie na ten ciekawy preparat do oczek wodnych. Użycie preparatu zawierającego miedź było dla mnie ostatecznością ale na szczęście opłaciło się.

Dane producenta: Zoolek Antyglon środek przeciwko glonom w akwariach i oczkach wodnych.

Preparat powoduje zahamowanie wzrostu i obumarcie glonów w ciągu kilku dni. Przed zastosowaniem zaleca się w miarę możliwości wyłowienie glonów pływających po powierzchni wody. Podczas działania preparatu pożądane jest napowietrzanie wody, po tym czasie należy usunąć osady i wymienić znaczną część wody. Można stosować w akwariach.

10 ml preparatu zawiera:
chlorowodorku błękitu metylenowego - 50 mg,
wersenianu miedziowego - 150 mg.

Dawkowanie 10ml preparatu:
przeciw glonom i pierwotniakom na 100l wody,
dezynfekująca kąpiel profilaktyczna na 30l wody.

Opakowanie 1000ml wystarcza na 10 000l wody.

zdjęcie jest własnością sklepu http://www.sklepdaglezja.pl/

Moje spostrzeżenia: Dodatek miedźi w preparacie spędzał mi sen z powiek ale jak się okazało nie słusznie .Preparat w dawkach np 5ml na 100l wody był całkowitcie bezpieczny dla ryb i krewetek( a raczej krewetki , rodzynek pozostał ze stada red cherry) i zabójczy dla glonów nitkowych już po jednej dawce nitki prawie znikneły a po drugie pozbyłem się mam nadzieje bez powrotnie. Mija juz 3 miesiąc od podania preparatu i glon jedynie pojawia się w dolnych niewidocznych partiach roślin i jest blady i łatwo usuwalny wężykiem. Po podaniu preparatu woda robi się przyjemnie błękitna a po kilku godzinach krystalicznie czysta. Z czystym sumieniem polecam wam ten preparat ponieważ jest niezwykle skuteczny a przy tym tani i wydajny.Opakowanie 250 ml kosztowało mnie jedynie 17zł.


ps. zapomniałem dodać że prearat działa zbójczo na ślimaki. Po kilku dawkach ślad po zatoczkach zaginął:)

1 komentarz:

  1. U siebie borykam się z zakwitem wody wlałem 10 ml tego na 100 l. wody
    i mam atrament. Co dalej robić ?

    OdpowiedzUsuń