piątek, 24 sierpnia 2012

Tetra Algumin

Dane producenta - Tetra AlguMin - Płynny biologiczny środek, o łagodnym działaniu, do zwalczania  glonów:

* zawiera substancje humusowe wywołujące efekt tzw. "czarnej wody",
* przeznaczony do stosowania w początkowej fazie rozwoju glonów,
* posiada substancje zwalczające glony,
* skuteczny w zwalczaniu większości gatunków glonów.

Dawkowanie:
5 ml/ 10 l wody.
W trudnych przypadkach ponawiamy zabieg stosując połowę dawki po 2 tygodniach lub całą dawkę po 4 tygodniach 



Moje spostrzeżenia -Kupiłem ten preparat w celu usunięca skutków plagi glonów nitkowych oraz sinic. Niestety po zastosowaniu preparatu efektów zupełnie żadnych. Woda na kilka dni przybrała odcień herbaty by następnie wyklarować się na kryształ. Dawno woda w moim akwarium nie była taka czyściutka:) Terapię powtórzyłem po tygodniu, lecz  ponownie bez efektów przeznaczenia. Glony nitkowe nawet nie zostały zahamowane, rosły w normalnym dla siebie tempie. Dużo lepsze efekty dało zaciemnienie akwarium na 3 dni. Wiem że przede wszystkim należy usunąć przyczynę  a nie skutek, ale jak wiadomo usunięcie skutku znacznie ułatwia walkę z nitkami. Preparat nie szkodliwy dla flory i fauny w akwarium ,lecz nie spełnia swojej roli, nie polecam.
Cena -12 zł za 100ml



3 komentarze:

  1. Na sinice to niestety nic tak nie pomoże jak antybiotyki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałem o skuteczności antybiotyku ale nie używałem. Powiem szczerze że u mnie pomogły hormony roślinne które w weekend opisze zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Preparat jest jak najbardziej skuteczny, zawiera taka substancje jak monolinuron, niestety efekt widoczny będzie dopiero 2-3 tygodniach. Jest to bardzo łagodny preparat na glony... Wielokrotnie stosowalem jako profilaktykę, nie zaburza flory bakteryjnej w akwarium jak to robią preparaty zawierające miedź.

    OdpowiedzUsuń