niedziela, 1 stycznia 2012

Kwas Cytrynowy

Kwas Cytrynowy - Używam go podobnie jak wody utlenionej do zwalczania glonów. Wyciągam roślinke bądz mech i robie krótką kompiel w roztworze i glony z roślinki znikają.:) Używałem go także do bimbrowni sodowo kwasowej ale już jej nie posiadam.
Kwasem można także sprawdzić czy kamień nadaje sie do akwarium, polewając go i gdy zacznie syczeć i pienić tzn że nie nadaje się. Nie polecam go do obniżania ph w akwarium ponieważ po czasie w akwarium pojawia się jakaś biała wata.

2 komentarze:

  1. A jaki roztwór, jaka dawka w jakich proporcjach. Jak długo trzymac, np. mech lub rogatek który zaatakowały glony. I jaki roztwór: z soku z owoca, w płynie z butelki czy w proszku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z mchami lepiej uważać nie które nie tolerują takich kompieli jak np willow moss. Ja używałem z proszku roztwór robiłem na oko z tego co pamiętam to robiłem krótkie kapiele szklanka na 1 opakowanie kwasku. Z tym musisz uważać bo można zmarnować roślinke. Bardziej od kwasu polecam wode utlenioną tym raczej nie zmarnujesz roslin i mchów.

      Usuń