piątek, 12 stycznia 2001

Węgiel w płynie i Biostarter

Dzisiaj przedstawię Wam moje nowe zdobycze, które mam ze sklepu internetowego  akwarystyczny24  . Są to : Węgiel w płynie Carbon plus firmy Azoo oraz Biostarter super bio-bacteria także firmy Azoo. Może je pokrótce opisze, pierwszy z nich to zastępcze źródło co2. Dostarcza przyswajalnego węgla bezpośrednio do roślin. Przekształca także Fe3+do łatwo przyswajalnego przez rośliny Fe2+ co jest unikalne  wśród węgli w płynie. Efektywnie ogranicza wzrost glonów nitkowatych i pędzelkowatych w akwarium. Drugim preparatem jest szczep kultury bakteri nitryfikacyjnych. Usuwa amoniak (NH3), azotyny(No2),  który moim zdaniem jest niezbędny przy starcie na aktywnym podłożu. Ja niestety jakiś czas temu wystartowałem na Aqua substrate 2 bez tego preparatu i efektem czego zbiornik bardzo długo dojrzewał. Przez co miałem w akwarium glony nitkowe oraz biały nalot na roślinach i ozdobach. Za jakiś czas przedstawię Wam recenzję  obu preparatów.:)




Witam dziś chcę się z Wami podzielić swoimi spostrzeżeniami odnośnie  używania Biostarteru  super bio-bacteria firmy Azoo. Preparat nabyłem z myślą ustabilizowania i przyśpieszenia dojrzewania świeżego zbiornika .Pierwszą rzeczą jaką zauważylem jest wykrystalizowanie wody przez preparat, co jest zapewne skutkiem usunięcia amoniaku. Po tygodniu stosowania preparatu zbiornik zauważalnie bradziej dojrzalszy, glony już prawie odpuściły a woda bez zmętnienia. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego produktu oraz przekonałem się, że start na podłożu aktywnym bez takiego biostartera przysparza wielu problemów. Przestrzegam Was  przed zakupem tańszych preparatów typu biostarter, ponieważ niektóre nie są kulturami bakteri tylko pożywką dla nich. Zdecydowanie bardziej polecam te pierwsze.


Węgiel w płynie Carbon plus- Używam go już od około 3 tygodni, roślinki bardzo ładnie na nim rosną. Producenci płynnego carbo mówią często o jego glonobójczym działaniu ,wcześnie nie zauważałem takiego działania ale po mojej walce z nitkami zmieniam zdanie, 3x dawki Carbo pomogło mi wygrać tą batalie:) Węgiel firmy Azoo wyróżnia od reszty  płynnych carbo tym ,tak podaje producent " Przekształca także Fe3+ do łatwo przyswajalnego przez rośliny Fe2+"


Wadą preparatu jest jego dozowanie które jest nie wygodne,a wygląda ono tak że wlewamu preparat do koreczka środek mieści 5 ml a zewnętrzny pierścien ma 20ml może się czepiam ale osobiście wole taki dozownik z pompką :) Ogólnie preparat oceniam pozytywnie warto zastanowić się nad zakupem właśnie tego węgla.
Pozdrawiam Rasta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz