niedziela, 29 lipca 2012

Test antialgae Karel Rataj

  Witam dziś chciałem przedstawić wam recenzje bardzo ciekawego testu kropelkowego jakim jest antialgae.



Opis producenta - ANTIALGAE - test mierzący zawartość substancji organicznych (DOC) powodujących inwazję glonów.
Regularne korzystanie z testu gwarantuje zbiornik wolny od glonów.


ZALECENIA:
Zbyt wysoka zawartość materii organicznej w wodzie pochodząca z produktów metabolizmu ryb i roślin jest najczęstszą przyczyną problemów z glonami w akwarium.

Poziom materii organicznej w wodzie można obniżyć poprzez regularne podmiany wody oraz czyszczenie filtra i powierzchni dna.



Moje SpostrzeżeniaOtrzymałem wraz z nawozami z konkursu na RA. Test pokazuje nam zawartość materii organicznej ( Doc ) której nadmiar w akwarium powoduje wykwit glonów. Warto też dodać że żadna inna firma nie produkuje tego rodzaju testu. Bardzo przydatny do monitorowania materii organicznej w dojrzałych już akwariach w których występuje problem glonów. Cena preparatu to 15 zł co myślę nie jest wygórowaną ceną .Do kupienia tylko i wyłącznie w sklepie RA.

2 komentarze:

  1. To miała byc recenzja, a nie cytaty z i tak ubogiej ulotki. Moje spostrzeżenia są takie: test sobie a glony sobie. To po pierwsze. A po drugie - namierzyłem ten test zanim dostępny był w Polsce. Napisałem do Panów Rataj mail'a z pytaniem o dostępnośc i zostałem kompletnie zlekceważony. A tego nie lubię. Generalnie ani wskazania testu ani zachowanie jego producentów mnie nie zachwyciły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak pisałem Ci na FB test to nie rozwiązanie problrmy a tylo pomoc w wykluczeniu jednego z czynników. A ja nie posaidam laboratorium żeby sprawdzic dokładność testu . Opisując test mówię o jego unikalności i pomocy w roziązaniu problemu ale to nie jest złoty środek bo jak pisałem czynników powodujących glony jest wiele nie tylko Doc. A co do maila do firmy to normalka bo jak ktoś ma swoją firme to dba o klienta a jak pracuje dla kogoś to olewa takie pytanie , przynajmniej ja tak uważam.

    OdpowiedzUsuń